Αύξηση πωλήσεων στο διαδίκτυο με τον Digital Strategist Δημήτρη Κονταράκη |

Πως να μειώσετε το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού για να αυξήσετε τις πωλήσεις του eshop σας

Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στο site του Ελεύθερου Τύπου την Παρασκευή 29/04/2022 

Δεν είναι λίγες οι φορές που ένας χρήστης γεμίζει το καλάθι του με προϊόντα, αλλά τελικά εγκαταλείπει το ηλεκτρονικό μας κατάστημα χωρίς να φτάσει στο check out και να ολοκληρώσει την παραγγελία του.  Η εγκατάλειψη καλαθιού (abandoned cart), είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται στις online αγορές και μπορεί να στοιχίσει μέχρι και το 50% του συνολικού ετήσιου τζίρου ενός eshop.

Ποιοι είναι όμως οι βασικοί λόγοι εγκατάλειψης και πως μπορείτε να τους αντιμετωπίσετε, ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας;

  1. Περίπλοκη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς

Μια περίπλοκη διαδικασία αγοράς με περιττά βήματα μέχρι το checkout, μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του πελάτη και έτσι αυτός με τη σειρά του να εγκαταλείψει την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Η διαδικασία ολοκλήρωσης της αγοράς πρέπει να είναι απλή, άμεση και να περιλαμβάνει όσο το δυνατόν λιγότερα κλικ. Είναι επίσης σημαντικό να θυμάστε ότι πρέπει να ζητάτε από τον πελάτη μόνο τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες.

Για τον λόγο αυτό, συστήνεται η εφαρμογή του one page checkout. Η εφαρμογή του one page check out σημαίνει ότι όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για την ολοκλήρωση μιας αγοράς, είναι συγκεντρωμένα σε μια μόνο σελίδα. Με την τεχνική αυτή θα ελαχιστοποιήσετε τις πιθανότητες εγκατάλειψης καλαθιού και θα δείτε περισσότερες παραγγελίες να ολοκληρώνονται επιτυχώς.

  1. Ακριβά μεταφορικά

Οι πιο πολλοί αγοραστές αναμένουν πλέον δωρεάν μεταφορικά στις ηλεκτρονικές αγορές τους. Μάλιστα, τα δωρεάν μεταφορικά πολλές φορές είναι ο βασικός λόγος που κάποιος πελάτης επιλέγει να ψωνίζει επανειλημμένα από ένα συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Δεν μας κάνει λοιπόν εντύπωση, ότι το υψηλό κόστος μεταφορικών αποτελεί και τον κύριο λόγο εγκατάλειψης καλαθιού.

Οι περισσότεροι καταναλωτές απογοητεύονται και δεν ολοκληρώνουν την αγορά τους, όταν φτάνουν στο checkout και ξαφνικά βλέπουν ένα πρόσθετο κόστος το οποίο δεν είχαν υπολογίσει. Φροντίστε να προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά, έστω από ένα συνολικό ποσό παραγγελίας και άνω. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, θα πρέπει το κόστος μεταφορικών να αναγράφεται σε εμφανή σημεία του e-shop σας, ώστε ο χρήστης να μη βρεθεί προ εκπλήξεως μόλις φτάσει στην πληρωμή και να εγκαταλείψει το e-shop σας χωρίς να πραγματοποιήσει την αγορά του.

  1. Υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού

Η δημιουργία νέου λογαριασμού για την ολοκλήρωση της αγοράς, είναι μια διαδικασία που μπορεί να αποθαρρύνει πολλούς καταναλωτές. Σκεφτείτε ότι κανείς δε θέλει να σπαταλήσει παραπάνω χρόνο από όσο χρειάζεται, για να αποκτήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Για να απλοποιήσετε την ολοκλήρωση παραγγελίας και να διευκολύνετε τους επισκέπτες της σελίδας σας, είναι απαραίτητο να συμπεριλάβετε την επιλογή ολοκλήρωσης παραγγελίας ως επισκέπτης (guest checkout), που είναι πολύ πιο άμεση και γρήγορη.

Menu